Muzik luahan hati

Monday, July 11, 2011

Aku lihat layu.

9 Julai 2011: satu tarikh yang aku rasa semua akan ingat sampai bila2.tarikh yang mencermin kan keadaan politik di Malaysia aku rasa kat sini tempat paling sesuai aku luahkan, kalau di FB aku dilabel "kerajaan" oleh rakan2 sendiri sedangkan setiap org punya hak untuk berkongsi pendapat. nyata bukan semua begitu,ada yang berdiskusi secara aman dan ilmiah. BERSIH 2.0 jelas bagi aku sebenar nya perpecahan ummah yang berlaku.
"Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga." - Riwayat Ahmad dan Hakim

ya..aku nampak niat murni setiap individu yang inginkan perubahan terhadap kerajaan.tapi aku lebih melihat ini sebagai kepentingan peribadi pejuang politik, kerana adanya bendera anti BN dan UMNO,adakah itu yang dikatakan tuntutan BERSIH atau tuntutan POLITIK PEMBANGKANG?

9 Julai aku lihat ketidak matang kerajaan mengatasi peserta2perhimpunan Bersih 2.0 menggunakan kekerasan, bukan kah ada cara yang lain.ye aku tau kalian dah bersiap sedia seminggu lebih awal menjadikan kalian betul2 marah dengan golongan2 ini,tapi adakah menendang warga tua,menengking wanita bertudung labuh itu tindakan terbaik kalian?

Aku lihat banyak kesilapan banyak perpecahan hinggakan ada kematiang.salah siapa tepuk dada tny selera.bagi aku,semua salah!!!!bukan kah lebih banyak cara yang boleh dilakukan berbanding perhimpunan!kenapa cara ini yang dipilih??ye kepentingan politik!kepentingan politik!bukan membersihkan sistem pilihanraya!!!dah tau kerajaan akan menetang. mereka dah tau kerajaan akan menetang sebab tu mereka laksanakan perhimpuanan ini!

teruk nya politik negara! UMNO tunjuk hero! PATRIOT tunjuk hero!apa nk jadi semua nie???kita ditertawakan.dan aku nampak jelas dimata aku! melayu ,Islam umum nya berpecah! PDRM dihina,pembangkan dilabel pengganas,TV3 pendusta.ini yang kalian mahukan.
kalau takda BERSIH 2.0 takkan ada semua ni!takkan ada perpecahan sampai macam nie!

tahniah AMBIGA!

bersatu umat islam.bersatu melayu!besatu!!!buang egois kalian!buang sangka buruk kalian!!

4 comments:

  1. yup.. honestly, quite agree with u.. sume nk menegakkan perjuangan masing2, n msing2 x sdar ape yg disokong n sape yg disokong... rse mcm nk tnye jer sorg2 ape yg diorg sokong n phm about all dis political issue.. kdg2, manusia hnye pndai berkate2, tp x phm pon sbnrnyer..

    ReplyDelete
  2. hurm...jangan sampai bangsa tergadai dah la.tx hajar :)

    ReplyDelete
  3. saya setuju! wlpun dh terlambat..sbb adik ak sendiri join bersih ni..agak terkilan...

    ReplyDelete
  4. kita mmg xbole nk puaskan hati semua pihak. susa kalau mnusia ni selalu pikir hanya diorg je yg btol yg tahu smua citer.

    ReplyDelete