Muzik luahan hati

Tuesday, November 8, 2011

Surat cinta aku.

Kata cinta dalam Al Qur’an disebut Hubb (mahabbah) dan Wudda (mawaddah), keduanya memiliki erti yang sama iaitu menyukai, senang, menyayangi. Jadi kalau tiada semua tu bukan CINTA lah nama nya  kan :) mudah mengungkap cinta tapi sukar untuk mendapatkan nya.
im happy seeing u happy. 1st status pagi ni. Selepas menggagahkan diri untuk menstalk FB dia nyata dia gembira.  status pun da single. alhamdulillah. aku bukan yang terbaik untuk dia. itu yang aku patut sedar. lelaki pun dah mula luahkan perasaan kat awak ye.untung lah awak sebagai wanita.tapi jaga diri baik2 ok. nanti akan ada yang baik untuk awak tu.jauh lagi baik pada saya. :)
Dalam fil gharibil Qur’an dijelaskan bahwa hubb sebuah cinta yang meluap-luap, bergejolak. Sedangkan Wudda adalah cinta yang berupa angan-angan dan tidak akan terraih oleh manusia kecuali Allah menghendakinya, hanya Allah yang akan memberi cinta Nya kepada hamba yang dkehendakiNya. Allah yang akan mempersatukan hati mereka. Walaupun kamu belanjakan seluruh kekayaan yang ada di bumi, niscaya kamu tidak akan mendapatkan kebahagiaan cinta jika Allah tidak menghendakiNya. Oleh karena itu terraihnya cinta—wudda pada satu pasangan itu kerana kualiti keimanan rohani pasangan tersebut. Semakin ia mendekatkan diri kepada Maha Pemilik Cinta maka akan semakin besarlah wudda yang Allah berikan pada pasangan tersebut. Cinta inilah yang tidak akan luntur sampai di hari akhir nanti sekalipun maut memisahkannya, cinta yang atas nama Allah, mencintai sesuatu atau seseorang demi dan untuk Allah.
lama tak layan perasaan da pagi2 ni jugak aku nak layan.haih.takpala hormat keputusan dia. dan nyata keputusan dia ni terbaik untuk dia . dari dia terus sedih, sengsara dengan aku. "I know there is another who are better then me for you".

Dalam blog jelah aku bercerita. walaupun da lama putus lama giler(2 bulan da kot), tapi baru hari ni aku rasa nk bercerita.sebab aku tengok dia gembira dengan keputusan dia.

1 comment:

  1. dan kawan sy ni kuat untuk hadapi nya kan kan..
    :)

    ReplyDelete